Krach cestovní kanceláře CK Hellas, aktuální informace pro klienty

Cestovní ruch

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Ke konci prázdnin tu máme další krach cestovní kanceláře. Jedná se o CK Hellas s Prostějova, které se specializovala hlavně na Řecko a Řecké ostrovy. Po 21 letech končí zavedená a velmi oblíbená cestovní kancelář, další daň za situaci v Řecku, oslabení kurzu koruny a platební morálku některých partnerů CK.

Majitelka cestovní kanceláře Hellas paní Šárka Trunečková oznámila krach cestovní kanceláře ve středu 13. 8. 2014. Po jednadvaceti letech provozu a po odbavení více než 100 tisíců klientů tato cestovní kancelář končí. Podle slov majitelky je příčina hlavně ve špatné situaci v Řecku v oslabení kurzu koruny viz náš článek zde a v neposlední řadě nízké ceny zájezdů a špatná platební morálka některých partnerů CK Hellas. Cestovní kancelář je ale dle zákona řádně pojištěna a to na částku téměř 4 milionů korun, což by dle vyjádření pojišťovny Generali mělo bez problémů stačit na odškodnění všech klientů CK Hellas.

Celá zpráva o aktuálním stavu odškodnění klientů této cestovní kanceláře z Prostějova je níže.

Všichni klienti CK HELLAS – nejen Řecko se vrátí do ČR v plánovaných termínech

Praha (14. srpna 2014) - Prvních devět českých turistů, které v Řecku postihl krach CK HELLAS – nejen Řecko, se včera vrátilo zpět do vlasti. O návrat dalších 110 českých občanů se postará pojišťovna Generali. Všichni by se měli vrátit v původně plánovaných termínech.

Pojišťovna Generali ve spolupráci s asistenční službou zajistila garance na ubytování do doby plánovaného odletu ve všech případech, které si to vyžadovaly. Jednalo se o většinu českých turistů, kteří vycestovali s CK HELLAS – nejen Řecko. Všichni by měli zůstat v hotelích, ve kterých byli ubytováni. „Pro všechny zajišťuje naše asistenční služba transfery na letiště a podle typu zájezdu také letecké či autobusové spojení zpět do vlasti," doplňuje Jiří Cívka, tiskový mluvčí pojišťovny Generali.

„Na zítřek zajišťujeme letenky pro návrat devatenácti českých turistů, kteří trávili svou dovolenou na ostrově Lesbos," upřesňuje Jiří Cívka. V sobotu se letecky vrátí dalších 8 klientů CK z Kréty. „V závislosti na typu zakoupeného zájezdu zajišťujeme na neděli a na pondělí místa v letadlech a autobusové spojení pro osmdesát tři klientů cestovní kanceláře HELLAS – nejen Řecko, kteří pobývají na Olympské riviéře, na poloostrově Chalkidiki a na ostrově Skopelos. Zpět do vlasti by se tak poslední klienti měli vrátit v pondělí osmnáctého srpna," uzavírá Jiří Cívka z Generali.

Cestovní kancelář je s Generali v kontaktu. Spolupráce CK však může výrazně ovlivnit způsob a časovou náročnost vypořádání celé pojistné události a odškodnění klientů. Podle informací CK by měl být limit 3,9 milionu korun dostatečný.

Poškození klienti této CK se mohou již nyní obracet na asistenční službu Europ Assistance. Podrobné pokyny naleznou na internetových stránkách www.generali.cz. „Klienti cestovní kanceláře HELLAS – nejen Řecko, kteří měli uzavřené individuální připojištění neuskutečnění zájezdu od Generali, mohou očekávat výplatu pojistného plnění do 14 dnů," dodal Jiří Cívka, tiskový mluvčí pojišťovny Generali. V opačném případě je z procesních důvodů lhůta až 6 měsíců.

Překlad stránek

Počasí ve světě

Počasí Hurgada

Paříž počasí informer

Počasí Ibiza informer

Rodos počasí

Počasí в Djerba informer

Počasí Antalya